با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ روش حذف ويروس در اندرويد
زیارت عاشورا

اگر فكر مي كنيد كه اندرويد هيچ وقت ويروسي نمي شود در اشتباه هستيد. هر چند ويروس در اندرويد به ندرت ديده شده است اما وجود دارد. براي مقابله با ويروس‌ها در اندرويد بايد چه كارهايي انجام دهيم؟

 

اگر تصور مي‌كنيد كه اندرويد شما به ويروس مبتلا شده است، خبر خوش براي شما اين است كه از بين بردن آن بسيار ساده است.

اولين نكته‌اي كه بايد به آن دقت كنيد اين است كه به احتمال زياد اندرويد شما ويروسي نشده است بلكه شايد يك تبليغ مزاحم است كه مي‌خواهد به شما بقبولاند كه ويروسي شده‌ايد تا مجبور باشيد اپليكيشن ديگري را دانلود كنيد، يا يك پاپ آپ سمج است يا فقط نوعي به هم ريختگي در سيستم گوشي است. اما قبول دارم كه ويروس براي اندرويد وجود دارد.

تنها راه ورود ويروس به اندرويد، نصب كردن يك اپليكيشن آلوده در آن است. بنابراين اگر تا الان در اندرويد خود ويروس نداشتيد، هرگز اپليكيشني از فروشگاه‌هاي نامعتبر (مانند بازار) دانلود نكنيد و اپليكيشن‌ها را حتما از گوگل پلي دانلود كنيد. در تنظيمات امنيتي اندرويد چك كنيد كه allow installation of apps from unknown sources غيرفعال باشد. اگر مجبوريد خارج از گوگل پلي دانلود كنيد، درباره آن تحقيق كنيد و دسترسي‌هايي كه مي‌خواهد را مرور كنيد.

مي‌توانيد اپليكيشن آنتي ويروس روي اندرويد بريزيد و چندين آنتي ويروس مناسب نيز وجود دارند از جمله Avast و Lookout. هم چنين اپليكيشن قدرتمند VirusTotal مي‌تواند كمك فراواني به شما بكند.

اگر ويروس سمجي روي اندرويد خود داريد و نتوانسته‌ايد آن را uninstall كنيد يكي از ساده‌ترين راها Reset Factoryاست كه گوشي شما به روز اول برگشته و آن ويروس نيز حذف مي‌شود. اما اين كار باعث مي‌شود بقيه اطلاعات نيز پاك شوند. پس چاره چيست؟!

۱ - اندرويد خود را در حالت Safe mode قرار دهيد. با فشار دادن دكمه خاموش كردن گوشي، گزينه Safe mode را مي‌توانيد ببينيد. در اين حالت اپليكيشن‌هاي ديگر از جمله ويروس نمي‌توانند اجرا شوند.

۲- به Settings رفته و Apps را انتخاب كنيد و چك كنيد كه اپليكيشن‌هاي دانلود شده را ببينيد. اگر نام اپليكيشن آلوده را نمي‌دانيد مي‌توانيد در ليست اپليكيشن‌ها دنبال آن بگرديد.

۳ - روي اپليكيشن مورد نظر زده و گزينه Uninstall را انتخاب كنيد. در بسياري از مواقع همين كار كافي است تا از شر ويروس نجات پيدا كنيد. اما ممكن است با حالتي روبرو شويد كه گزينه Uninstall غيرفعال باشد.

۴ - ازمنوي اپليكيشن خارج شده و به Settings> Security> Device Administrators برويد. در اين بخش تمام اپليكيشن‌هايي كه سمت ادمين دارند را مي‌بينيد. خيلي ساده تيك كنار اپليكيشن مورد نظر را برداشته و Deactivate را بزنيد. حالا مي‌توانيد به منوي اپليكيشن برگشته و آن را Uninstall كنيد.

۵ - حالا فقط بايد گوشي را ري استارت كنيد تا همه چيز به حالت اوليه برگردد.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 2 آبان 1394برچسب:, | 10:11 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |